През септември на 1989г. дебютира купето на 8-ма серия,съчетаващо във себе си спотивност,комфорт,нови технологии и всичко скъпо и хубаво.Освен това купето има стилните елементи,които се явяват типичност за BMW.
В началото на 90-те BMW анонсира новите модели толкова често,че към днешно време осмицата е една от най старите произвеждали се модели,стояща на 2-ро място след знаменитото купе 6 (Е24), което се произвежда от 1976 до 1989 година.
Купето на 8-ма серия блести със последните достижения на технологиите на BMW, Automatic Stability Control + Traction (ASC+T) и интеллектуална автоматична скоростна кутия.
На модела 850csi (от 1992 г.) е поставен двигател S70 B56 с обем 5578 куб.см. и максимална мощност от 380 л.с. (Формално, този автомобил можем да наречем M8, въпреки че е има проект за истинска М8 със изменено окачване на купето).
В 1994 година на модела 850Ci мощният агрегат е сменен със 5,4 литров двигател М73.
Въпреки това цената се оказва доста висока и през 1993 година се появява модел 840Ci с 8-цилиндров двигател и мощност от 286 к.с. и 6-степенна скоростна кутия и с по малко електроника. А през 1995 година на модела 840Ci слагат новият двигател М62 увеличен до 4.4 литра и мощност от 286 к.с.
На модела 840 е можело да се сложи 6 степенна скоростна кутия (ръчна) ,но тя била не толкова популярна колкото автоматичната: богатите купувачи, правили избора за сметка на комфорта.На модела 850 е слагана само автоматична скоростна кутия.За шофьорите предпочитащи спортният стил при моделите на BMW е имало други автомобили по бързи отколкото тежкото купе.
На този автомобил не е монтиран ограничител на максималната скорост,тъй като не е развилал скорост по голяма от 250км/ч. От 1996 година компанията BMW периодически е казвала че 8-ма серия "през следващата година ще бъде спряна от производство". Главната причина за недоволството от автомобила – малък обем на продажби,който намалявали от година на година.
За това компанията постоянно модернизирала автомобилите, използвайки нови мощни двигатели и все по сложна електроника.
През 1999 година модела най накрая е махнат от производтво,но до момента BMW не е предложил достойна алтернатива за това голямо и спортно купе.
Частично продължение на серията е роадстара Z8 пуснат през 1999 година и новото купе на 6-та серия (Е64) дебютиращо във края на 2002 година.
Технически данни за модел BMW 840
Този автомобил има следните размери: дължина - 4780 мм, ширина - 1855 мм, височина - 1340 мм, междуосие - 2684 мм. Двигателят е V-образен 8-цилиндров с обем от 4398 куб.см. и максимална мощност 286 к.с. (210 kW) при 5700 об/мин. Максималният въртящ момент е 420 Nm и се достига при 3900 об/мин. Степента на сгъстяване е 10.0:1. При градско каране BMW 840 гори около 17-20 л./100 км. При извънградския цикъл разхода на 100 км. е 8-10 л. Така усредненият разход варира от 11 до 14 л./100 км. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч, а 1 км се изминава от място за 26.2 сек.
Ускорението от:
0-50 км/ч - 2.5 сек. (2.9 сек при автоматична скоростна кутия)
0-80 км/ч - 4.7 сек. (5.2 сек при автоматична скоростна кутия)
0-100 км/ч - 6.6 сек. (7.2 сек при автоматична скоростна кутия)
0-120 км/ч - 8.8 сек. (9.6 сек при автоматична скоростна кутия)
80-120 км/ч - 6.9 (на 4-та скорост)
Технически данни за модел BMW 850
Размерите на автомобила са същите както при модел 840. Двигателят е V-образен 12-цилиндров с обем от 5379 куб.см. Максималната мощност на агрегата е 326 к.с. (240 kW) при 5000 об/мин. Максималния въртящ момент 490 Nm и се достига при 3900 об/мин. Степента на сгъстяване е 10.0:1. Скоростната кутия е 6-степенна. Разходът на гориво при пробег от 100 км. при градски цикъл е 21.1 л, при извънградско той пада до 9.9 л. Усредненият разход на 100 км е 14 л. Максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч, а 1 км. се изминава от място за 26.1 сек. Ускорението от 0-100 км/ч става за 6.3 сек.
Технически данни за модел BMW 850CSi
Размерите на автомобила са същите както при модел 840 и 850. Общата маса на BMW 850CSi с зареден резервоар и без допълнителните екстри е 1865 кг. Допустимито общо тегло е 2300 кг. Багажникът има обем 340 л. Двигателят е V-образен 12-цилиндров с ъгъл между цилиндрите 60o и с обем от 5576 куб.см. Максималната мощност е 380 к.с. (280 kW) при 5300 об/мин. Максималният въртящ момент е 550 Nm и се достига при 400 об/мин. Максималната скорост е електронно ограничена до 250 км. 1 км се изминава от място за 25.5 сек.
Ускорението от:
0-50 км/ч - 2.5 сек.
0-80 км/ч - 4.5 сек.
0-100 км/ч - 6.0 сек.
0-120 км/ч - 7.9 сек.
80-120 км/ч - 5.9 (на 4-та скорост)