 |
|
Дата и час: 28 Сеп 2023, 23:54
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 8 мнения ] |
|
Проблем с охладителна система е46 105 к.с.
Автор |
Съобщение |
eskimos
BMW Шпионин
Регистриран на: 05 Авг 2023, 18:33 Мнения: 6
Пол: Мъж
|
 Проблем с охладителна система е46 105 к.с.
Здравейте,
доста колеги видях, че имат сходен проблем , но мисля , че тук е по - специфично затова отворих нова тема но ако реши админа може да я премести или да каже да я изтрия или прехвърля , не съм сигурен какво точно се прави.
Тя колата : БМВ 316 (е46) , 2001г. , 105 к.с. , газ /бензин, седан.
Проблема - загрява бързо и влиза в червена зона. Вентилатора не върти , но ако пусна климатика, вентилатора веднага тръгва !
Предистория : - Преди седмица колата започна да оставя мокро петно , търсих , търсих и се оказа причината спукан разширителен съд. съвсем леко бе, но течеше. Причината да се спука се оказаха може би 2 мои грешки - купих преди 2 месеца антифриз но червен защото не знаех с какъв съм и по каталог девойката ми даде този червения. Той обаче се оказа един ....мазен и преева капачката. Второто нещо заради което може да е , че налях малко повече мисля антифриз и не оставих къде да се изтичат тези води от втория кръг. НО , така или инъче се наложи да купя разширителен съд, поръчах от нета но пратиха друг - уж същия но ... с една тръба от пред но пък оригинален и с оригинална капачка . Затапих я . Обезвъздуших както по ютуб е показано. Колата се оправи и си я карах цяла седмица без проблеми до момента в който бях спрял на място и работеше на климатик. На климатик вентилатора върти, без него не ! И докато чаках спрях климатика, че стана студено и ....опаааааа тапата ми изби , всичкият антифриз изтече. Затапих пак , сложих поксипол - заспа ! Ами на път няма как - та долях вода и уж всичко ок , обаче почна да загрява яката и влиза веднага в червена зона. И проблема за сега - не е е двигател, главата е ок , по скоро долу е мокро или мазно , не знам какво е първото на ремъка от ляво на дясно , там е омазано. Не е перката защото на климатик работи. Съмнения за водна помпа и термостат ? Ама защо няма да работи перката тогава ? Значи не са те . А защо на климатик всичко работи ? Тук вече ми трябва профи съвет . Не съм я карал на майстор. Имам диагностика за бмв - грешка - P0304 , P0300, P0420. Изтрих ги - сега не се появяват грешки. И може би нещо важно - не иска да прехвърли на газ ! Стои оранжева светлина и не преминава на газ и това си е . До колкото четох е заради препълване на газовата това но го споменавам все пак. Та все си мисля , че всичко е свързано и трябва да търси причината първо - защо аджеба не работи вентилатора. Не съм сменял таралежката никога !
|
05 Авг 2023, 19:06 |
|
|
steel
BMW Маниак
Регистриран на: 12 Яну 2009, 19:12 Мнения: 6528 Местоположение: София
Пол: Мъж
|
 Re: Проблем с охладителна система е46 105 к.с.
Смени си радиатора и разширителния съд с оригинални, както и капачката. Ако има омазняване около двигателя виж помпа, термостат или някой маркуч. Вентилатора в купето не знам как на климатик работи, без климатик не!
_________________ Меката цица разсейва добрият ебач!
|
07 Авг 2023, 17:43 |
|
|
eskimos
BMW Шпионин
Регистриран на: 05 Авг 2023, 18:33 Мнения: 6
Пол: Мъж
|
 Re: Проблем с охладителна система е46 105 к.с.
Перката на радиатор - тя , когато включа климатика върти като луда, но ако не включа климатика не заработва дори и в червена зона да мина. Прочетох малко и чужди форуми. Учуден съм че толкова хора си подържат старите кошници ама с кеф някакъв. Та от там видях, че управлението на самата перка дава моите симптоми. Поръчах перка с управление. Утре ще дойде , ще ви кажа какъв е резултата. Па дано е това баси. Симптоми на неработеща водна помпа се чудя какви са обаче защото .... незнам и аз абе утре ще видим .
|
07 Авг 2023, 20:35 |
|
|
eskimos
BMW Шпионин
Регистриран на: 05 Авг 2023, 18:33 Мнения: 6
Пол: Мъж
|
 Re: Проблем с охладителна система е46 105 к.с.
днес смених тази перка на радиатора която е барабар с управлението и. Пробвах я , карах я - не прегрява ! Обаче ми се струва , че парното ( на топло ) е много слабо , едва едва . Перката така и не завъртя , загря колата обаче не се включи и тя и това си е . Но пък не прегрява кво . Та си мисля дали няма проблем в термостат , датчик за температурата на антифриза и таралежа. Газовата все още не иска да прехвърли на газ . Като задавена стои когато превключа на газ. една такава се клати и с мъка върви. а жълтата лампинчка на газовия ключ мига - все едно газта свършва. много странно . ИНтересно ми е да чуя ваши мнения
|
08 Авг 2023, 20:34 |
|
|
steel
BMW Маниак
Регистриран на: 12 Яну 2009, 19:12 Мнения: 6528 Местоположение: София
Пол: Мъж
|
 Re: Проблем с охладителна система е46 105 к.с.
как си обезвъздушил системата
_________________ Меката цица разсейва добрият ебач!
|
09 Авг 2023, 16:28 |
|
|
eskimos
BMW Шпионин
Регистриран на: 05 Авг 2023, 18:33 Мнения: 6
Пол: Мъж
|
 Re: Проблем с охладителна система е46 105 к.с.
steel написа: как си обезвъздушил системата Сега ще обясня , защото гледах как го правят. Само да кажа преди това, че днес , нито прегрява , нито текат води от някъде и всичко привидно е добре. Но сякаш усещам, че всеки момент ще се пръсне пак някъде нещо , незнам защо. Просто не виждам и новата перка да се движи но пък от към работа на двигател е ок и от към стрелката на температурата си закотви по средата и това е . така - как обезвъздуших ? Разредих в една бутилка антифриза . И наливам - литър и половина отиде. В същото време съм развил болтчето - пластмасовото което е до капачката на разширителния съд. И гледам през него кога ще се покаже течност . Леко стисках този големия дебел маркуч горе който е нещо като връзка за прегравяне или втори кръг или не знам и аз как точно се води , но когато наистина видях течност до горе на болтчето го завих. След това източих от разширителния съд около 200 мл антифриз , така че отвора на тази дебелата тръба да остава във въздуха . Лесно се проверява - просто я стискам и през малкото отворче в разширителния съд трябва да излезе струйка. Така ако върне от втория кръг , ще има къде да отиде антифриза . Мисля че стана добре така. Макар , че пак не е така мек маркуча но е е и така твърд. Все още се колебая дали не е за смяна датчика за температура на антифриза който е долу на маркуча в ляво от радиатора или термостата да е някак си аха аха пред издъхване. И другият проблем след смяна на перката и разширителния съд остава , а именно - не иска да прехвърли на газ ! Тук незнам какви съвети да гледам вече, като цяло разбрах , че трябва да се подаде кислород в бутилката защото нещо си с налягането си играело там понеже съм я презаредил ми казаха.
|
09 Авг 2023, 18:25 |
|
|
steel
BMW Маниак
Регистриран на: 12 Яну 2009, 19:12 Мнения: 6528 Местоположение: София
Пол: Мъж
|
 Re: Проблем с охладителна система е46 105 к.с.
обезвъздушава се след като сипеш антифриза в разширителя, палиш колата и слагаш на топло вътре на най-висока температура и да духа силно парното. Отвиваш леко пластмасовото болтче и само доливаш в разширителя. След като от болтчето започне да тече го завиваш и си готов. На студена кола течността с разширителя трябва да е малко под макс или до него. Капачката на разширителя задължително оригинална и да отговаря на мотора (бензин или дизел са различни).
_________________ Меката цица разсейва добрият ебач!
|
10 Авг 2023, 16:33 |
|
|
eskimos
BMW Шпионин
Регистриран на: 05 Авг 2023, 18:33 Мнения: 6
Пол: Мъж
|
 Re: Проблем с охладителна система е46 105 к.с.
"The Heartlistener"]Това няма нищо общо с газовата уредба. Слагай смело 95-градусовия термостат, няма да съжаляваш.
Сложих точно такъв какъвто каза. Нов. Марката .... CM ... евтина 30 лева. Ефект няма обаче - не прегрява и сега но отново не иска да прехвърли на газ. Само ме е яд , че махнах моя оригиналния. Защо трябваше да го сменям не разбраърнах. Явно не е бил в термостата проблема. На компютърна диагностика изчистиха грешките и пак даде грешка - P0304 - грешка в 4 цилиндър. Смених свещите . Изтриха грешките и пак даде същата грешка , на газ сякаш се задънва , сякаш работи на 2 цилиндира наистина . Свети си жълта лампа и не иска да светне зелена. Мина ли на бензин проблемите изчезват - има си и мощност , звука е мек и плавен , изобщо съвсем добре си е на бензин. Къде бъркам ?
|
17 Авг 2023, 20:56 |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 8 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |