Дата и час: 22 Фев 2024, 06:22




Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
318is M42B18 пали трудно или се дави 
Автор Съобщение
BMW Ентусиаст
BMW Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 19 Яну 2023, 17:22
Мнения: 11
Пол: Мъж
Мнение 318is M42B18 пали трудно или се дави
Здравейте колеги! Колата е E36 318is M42B18 с обикновена газова уредба.
До преди седмица колата въртеше доста докато запали, когато двигателя е студен. Времето също оказва влияние, колкото по-студено, толкова по-трудно пали. От извесно време обаче, спря тотално да пали на бензин. При завъртане на стартера започва да върти все едно няма гориво или искра, опитва се да припали и се удавя. Развивам свещите, а от тях капе бензин. И така може да си играя 5-6 пъти и на седмия път след почистване на свещите запалва. На случаен принцип го прави, някой път запалва без да се удави, но в повечето случаи мокри свещите. Колата няма никакви други проблеми, държи стабилни обороти на празен ход и набира без чудене, мислене и забиване. Проверих я за грешки, чрез напомпване на педала на газта, но няма записани в компютъра (дава код 1444, който значи, че няма записани грешки в паметта). Днес я запалих директно на газ. Никакви проблеми, върви на бургия.

Досега пробвах да сменя следните неща:
-свещи (няколко вида)
-кабели
-бобина
-датчик колянов вал
-темп. датчик на охлаждащата течност (няколко датчика смених)
-дебитомер (темп. датчик за входящия въздух е вграден в него)
Също пробвах да върна фабричния чип в компютъра,
понеже колата я взех "чипосана", но предишния собственик ми даде оригиналния чип. Няма разлика, проблема се появява и с двата чипа.
Понеже не разполагам с уред за измерване на налягането в горивната система, пробвах принудително да подам напрежение към бензиновата помпа, преди да завъртя на стартер, за да може да подкачи гориво в случай, че няма достатъчно налягане в горивната система - без резултат.
Пробвах също да прикача тестер между кабела и свещта на първи цилиндър, да не би искрата да идва късно. Според мен е наред, има искра която идва почти веднага след като започне да върти стартера (предполагам, че е нормално да отнема някакво време докато датчика на коляновия вал подаде информация към ECU-то и съответно да подаде импулс към бобината, по кабела до свещта).
Дюзите също ги смъкнах и ги носих в сервиз, където ги закачиха на стенд и ми казаха, че са перфектни и държат налягане. Даже преди това смъкнах свещите и с помощта на ендоскоп (камера) прегледах всеки цилиндър, за наличие на локви бензин които може да са се събрали поради капещи дюзи. Абсолютно сухи бяха и четирите цилиндъра.
След като покарах колата на газ за да загрее пробвах да обърна на бензин. Заработи си все едно нищо не се е случвало. Изгасих я и веднага след това запали без проблем, от четвърт оборот и така няколко пъти без проблем. Изчаках десетина минути и пак я пробвах, отново запали без проблем на бензин.
До колкото разбрах този двигател е голяма мъка, що се отнася до диагностика. Някой успявал ли е да прочете този двигател и да изкара някакви живи данни от типа на темп. на входящия въздух, темп. на охлаждащата течност и т.н.?

Много странна работа, според мен се случва нещо моментно и компютъра си обърква съотношението на горивната смес. Имам чувството, че някой датчик подава грешна информация, но при положение, че смених почти всичко що е датчик, нямам представа вече от какво може да е. Ако някой има опит с подобен проблем, моля да сподели или поне да даде съвет или някаква насока.


19 Яну 2023, 18:19
Профил
Модератор
Аватар

Регистриран на: 23 Юли 2011, 22:21
Мнения: 492
Местоположение: Пловдив
Skype: niki81vd
Пол: Мъж
Мнение Re: 318is M42B18 пали трудно или се дави
На рейката има вентил за измерване налягането на горивото. Можеш да ползваш най обикновен манометър за гими, но после в кофата, че бензина ще го развали. Не трябва да е под 3 бара.

_________________
Не ми казвай какво да правя, за да не ти кажа, къде да ходиш!
BMW Budali

Изображение


20 Яну 2023, 11:34
Профил
BMW Ентусиаст
BMW Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 19 Яну 2023, 17:22
Мнения: 11
Пол: Мъж
Мнение Re: 318is M42B18 пали трудно или се дави
niki81vd написа:
На рейката има вентил за измерване налягането на горивото. Можеш да ползваш най обикновен манометър за гими, но после в кофата, че бензина ще го развали. Не трябва да е под 3 бара.


Сещам се за какво говориш колега, но на моята рейка няма такъв вентил. Проблемът по-скоро е, че трябва отново да разглобя целия колектор за да закача манометър. Мисля, че открих къде е проблема, но за сега тествам. Ако е това което си мисля, няма нищо общо с горивото. Ще пиша ако има развитие по темата.


20 Яну 2023, 16:57
Профил
Модератор
Аватар

Регистриран на: 23 Юли 2011, 22:21
Мнения: 492
Местоположение: Пловдив
Skype: niki81vd
Пол: Мъж
Мнение Re: 318is M42B18 пали трудно или се дави
Свали маркуча за обратното гориво и виж дали тече при контакт, ако не текне, помпа или захранването към помпата. А и тя самата се чува при контакт.

_________________
Не ми казвай какво да правя, за да не ти кажа, къде да ходиш!
BMW Budali

Изображение


20 Яну 2023, 17:53
Профил
BMW Ентусиаст
BMW Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 19 Яну 2023, 17:22
Мнения: 11
Пол: Мъж
Мнение Re: 318is M42B18 пали трудно или се дави
niki81vd написа:
Свали маркуча за обратното гориво и виж дали тече при контакт, ако не текне, помпа или захранването към помпата. А и тя самата се чува при контакт.


За да стигна до маркуча за излишното гориво трябва да смъкна колектора. Двигателя е М42Б18. Помпата се задейства когато датчика на коляновия вал отчете обороти, тоест когато завъртиш на стартер. Дори си направих експеримент. Откачих буксата на датчика на коляновия вал и колата изобщо не запали. Затова е хубаво човек да си носи датчик в багажника, че прецака ли се там си оставаш.


20 Яну 2023, 21:13
Профил
Модератор
Аватар

Регистриран на: 23 Юли 2011, 22:21
Мнения: 492
Местоположение: Пловдив
Skype: niki81vd
Пол: Мъж
Мнение Re: 318is M42B18 пали трудно или се дави
Не мога да се съглася с това твърдение. Помпата се задейства при контак и ако не се запали двигателя, компютъра я спира, докато не задействаш стартера. Ако ти е по лесно, вдигни седалката и на резервоара разкачи обратното гориво. Горивна помоа няма да ти я запише на диагностика.

_________________
Не ми казвай какво да правя, за да не ти кажа, къде да ходиш!
BMW Budali

Изображение


20 Яну 2023, 21:19
Профил
BMW Ентусиаст
BMW Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 19 Яну 2023, 17:22
Мнения: 11
Пол: Мъж
Мнение Re: 318is M42B18 пали трудно или се дави
niki81vd написа:
Не мога да се съглася с това твърдение. Помпата се задейства при контак и ако не се запали двигателя, компютъра я спира, докато не задействаш стартера. Ако ти е по лесно, вдигни седалката и на резервоара разкачи обратното гориво. Горивна помоа няма да ти я запише на диагностика.


Не споря, но съм почти сигурен, че не съм я чувал да работи като дам на контакт. Същото го четох някъде в чуждестранните форуми, а и другата ми кола е на същия принцип и никога не съм чувал при даване на контакт да работи помпата. Така или иначе проблемът не е в бензиновата помпа или в горивната система като цяло. (според мен)
Не твърдя, че реално открих причината, понеже все още тествам колата да не би по някаква случайност да пали от първия път (вече втори ден няма проблеми) и да няма нищо общо с това което според мен е причината, но все пак ще споделя. Ако не продължа да пиша в темата, значи съм бил прав и реално съм открил проблема.

Оказа се, че колата още преди да я купя не е била с правилните свещи. Когато я взех беше с Denso Q20PR-U. Малко след това реших да ги сменя, защото не се знаеше кога са сменяни последно. Продадоха ми същия модел свещи, като ми казаха, че били подходящи за коли на газ. Само да допълня, че свещите ги търсиха според двигателя на колата... уж. След малка проверка в интернет (акъла дето идва от после), се оказва, че тези свещи изобщо, ама изобщо не са за тоя двигател. Еднополюсни са, с различно топлинно число и най-важното... оказа се, че са със съпротивление 5 кОм. Свещите за този двигател са двуполюсни, с различно топлинно число от тези с които карах колата и са със СЪПРОТИВЛЕНИЕ 1 кОм.
Стигнах до извода, че поради по-голямото съпротивление на свещите, искрата е по-слаба от колкото трябва, съответно при студен старт, инжекторите впръскват повече гориво, но понеже искрата е слаба, просто не успява да възпламени сместа. От там колата се дави и така докато не се позатопли двигателя или времето не е по-топло.
Не съм сигурен на 100%, че това е проблемът, но времето ще покаже. От както сложих правилните свещи, не съм имал повече проблеми. Пали сравнително по-лесно и бързо, и не ми е мокрила свещите.

П.С. За инфо правилните свещи за този двигател са:
NGK BKR6EK
или
BOSCH F7LDCR


20 Яну 2023, 22:08
Профил
Модератор
Аватар

Регистриран на: 23 Юли 2011, 22:21
Мнения: 492
Местоположение: Пловдив
Skype: niki81vd
Пол: Мъж
Мнение Re: 318is M42B18 пали трудно или се дави
Ако не си провериш налягането на горивото няма кой да ти помогне и да продължим напред. Не знам колко си сигурен и колко не, но тези автомобили стартират помпата при контакт и ако не се задейства стартера до няколко секунди, я изключва!
Не казвам, че спориш, но не слушаш-четеш внимателно.

_________________
Не ми казвай какво да правя, за да не ти кажа, къде да ходиш!
BMW Budali

Изображение


20 Яну 2023, 22:14
Профил
Модератор
Аватар

Регистриран на: 23 Юли 2011, 22:21
Мнения: 492
Местоположение: Пловдив
Skype: niki81vd
Пол: Мъж
Мнение Re: 318is M42B18 пали трудно или се дави
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-C ... uel_supply


Разгледай си схемата, потърси място, където да провериш обратното гориво.

_________________
Не ми казвай какво да правя, за да не ти кажа, къде да ходиш!
BMW Budali

Изображение


20 Яну 2023, 22:23
Профил
BMW Ентусиаст
BMW Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 19 Яну 2023, 17:22
Мнения: 11
Пол: Мъж
Мнение Re: 318is M42B18 пали трудно или се дави
От преди малко: https://youtu.be/_LC6h8KWh2I


20 Яну 2023, 22:39
Профил
BMW Ентусиаст
BMW Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 19 Яну 2023, 17:22
Мнения: 11
Пол: Мъж
Мнение Re: 318is M42B18 пали трудно или се дави
niki81vd написа:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Cabrio/Europe/318Ci-N42/browse/fuel_supply


Разгледай си схемата, потърси място, където да провериш обратното гориво.


Не че се заяждам колега, но какво да ѝ гледам на тази схема, след като е за E46 318Ci с двигател N42?

П.С. Ако предположим, че наистина проблемът е в налягането както ти казваш, каква е логиката колата веднъж да не пали, веднъж да пали?


20 Яну 2023, 22:42
Профил
Модератор
Аватар

Регистриран на: 23 Юли 2011, 22:21
Мнения: 492
Местоположение: Пловдив
Skype: niki81vd
Пол: Мъж
Мнение Re: 318is M42B18 пали трудно или се дави
http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-S ... /L/browse/

Грешката е моя. Ето за Е36. Намери начин да си видиш горивото и налягането. Тази кола пали помпата при контакт! И даже се чува в купето.
Ако няма обратно гориво, виж идва ли ток до помпата, ако идва и няма гориво, сменяй помпата.

_________________
Не ми казвай какво да правя, за да не ти кажа, къде да ходиш!
BMW Budali

Изображение


20 Яну 2023, 22:48
Профил
BMW Ентусиаст
BMW Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 19 Яну 2023, 17:22
Мнения: 11
Пол: Мъж
Мнение Re: 318is M42B18 пали трудно или се дави
niki81vd написа:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-Sedan/Europe/318is-M42/L/browse/

Грешката е моя. Ето за Е36. Намери начин да си видиш горивото и налягането. Тази кола пали помпата при контакт! И даже се чува в купето.
Ако няма обратно гориво, виж идва ли ток до помпата, ако идва и няма гориво, сменяй помпата.


Ок, на клипа се вижда и се чува съвсем ясно. За мен помпата работи когато стартера върти.
Ако има проблем с помпата, колата няма веднъж да пали, веднъж да не иска да запали и ДА СЕ ДАВИ. Щом мокри свещите, значи гориво има.
За сега не ми е правила проблеми от както сложих правилните свещи и не мисля да пипам нищо на този етап. Ако отново се появи проблем, обещавам да проверя налягането на помпата както и излишното гориво и да пиша какво е станало. Така или иначе не остана нищо друго като вероятна причина за проблема. Благодаря за съдействието :drink2:


20 Яну 2023, 22:54
Профил
BMW Ентусиаст
BMW Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 19 Яну 2023, 17:22
Мнения: 11
Пол: Мъж
Мнение Re: 318is M42B18 пали трудно или се дави
Точно както предположих проблемът се оказа в свещите. От както ги смених не съм имал никакви проблеми с паленето.


23 Яну 2023, 18:22
Профил
Модератор
Аватар

Регистриран на: 23 Юли 2011, 22:21
Мнения: 492
Местоположение: Пловдив
Skype: niki81vd
Пол: Мъж
Мнение Re: 318is M42B18 пали трудно или се дави
Браво, за дето си открил проблема и, че сподели решението в темата.

_________________
Не ми казвай какво да правя, за да не ти кажа, къде да ходиш!
BMW Budali

Изображение


23 Яну 2023, 20:58
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
cron
Copyright 2008-2022 bgbmw.com
Powered by seo