Дата и час: 18 Авг 2019, 11:18



Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Е30 История и още нещо 
Автор Съобщение
BMW Ентусиаст
BMW Ентусиаст

Регистриран на: 11 Мар 2009, 19:28
Мнения: 967
Местоположение: София
Мнение Е30 История и още нещо
E30 3-та серия била представена в края на 1982 година и излязла на пазара през 1983 година. Моделите били 316 (М10B18), 318i (М10B18), 320i (М20B20) и 323i (M20B23). 320i и 323i били 6 цилиндрови и имали чек контрол. В края на 83-та излязло и 4-врато купе. През 85-та 3-та серия била подложена на промени. Първо – 320i получило нов мотор, който вече имал 129 конски сили. Тогава бил представен и моделът 324d (M21D24) – първата дизелова 3-ка. Моторът бил 6 цилиндров с мощност 86 конски сили. Също така нови били 325i, 325е, 325iX и 325i Convertible (кабриолет). 325i (M20B25) заменило 323i и вече под капака се таели 170 конски сили. 325iX – с четири задвижващи колела, а 325i Convertible бил първият кабриолет, направен от BMW. Всички модели били леко изменени на външен вид – бил сменен предният спойлер. През 1987 бил представен и моделът 324td (М21D24) – 6 цилиндров дизелов мотор с турбо – 115 конски сили. През тази година 3-та серия пак била изменена на външен вид. Черни пластмасови брони заменили хромираните и стоповете били оголемени. 318i получил новият (М40B18) 4-цилиндров двигател. 316 получил старият двигател от 318i и вече имал 102 конски сили. През 1988 за 316i бил разработен нов мотор (M40B16) със 100 конски сили. Вече имало и Touring (комби) версия на 3-та серия – 320i, 325i, 325iX и 324td. През 1989 на пазара излязъл и 318iS (M42B18) и 318i станал възможен като опция Touring. 318iS имал 16 клапанов двигател с мощност 136 конски сили. През 1991 година 316i Touring излязъл на пазара. През тази година Convertible получил същите външни изменения, като седана през 1987 година. Бил представен и кабриолетът 318i. Новата трета серия вече била представена и се произвеждала от края на 1990 година, а старата била спряна от пройзводство, освен кабриолетът (спрян през 1993 година) и 4 цилиндровите комбита (спрени през 1994 година).

Първото произведено през 1986 BMW E30 M3 било труд на производствените усилия за участие в германските Touring Car състезания. Главният опонент бил Мерцедес 190. Двете компании забелязали големия интерес в състезанията и възможните ефекти в продажбите. Но за да участва в Европейския Touring Car шампионат BMW били трябвало да направят минимум 500 бройки годишно. Състезателният автомобил трябвало да има същия базов мотор, входяща въздушна система (intake) и аеродинамика като цивилната версия. Окачването трябвало да е серийно, гумите и джантите можели да бъдат по-големи, но до толкова, че да се поберат в стандартните калници. За разлика от другите Е30 модели, Е30 М3 е лесно различимо заради неговите по-раздути калници, в които могат да се поберат 10 инчови състезателни джанти.
Източникът на енергия е високопроизводителният 4 цилиндров директно произлизащ от М10 F-1 агрегат. Този мотор (S14B23) има 4 цилиндрова глава, 2.3 литра и 195 конски сили с катализатор, или 200 – без.
Оригиналното Е30 М3 било последвано от няколко Evoliution модела и няколко специални екземпляра. Най-мощното Е30 М3 било Evolution III, произвеждано през 1990 година със 2.5 литров мотор (S14B25) и 238 конски сили.
Е30 М3 Кабриолет версията била произвеждана от 1988 до 1991 година. Всичките М3 Кабриолети били ръчно направени от BMW Motorsport в Мюнхен, а те са едва 786. От 1987 до 1990 година само М3 със мощност 195 конски сили (с катализатор) било изнасяно за САЩ.
За да докаже мощността на М3 на пистата, BMW изкарали нови версии на базовия модел. Те били 13 различни. Част от тях били произвеждани в ограничени количества и повечето били модели за Европа, които никога не били изнасяни за САЩ.


Източник:google.com


Последна промяна bivola на 16 Мар 2010, 22:18, променена общо 1 път



16 Мар 2010, 22:10
Профил
BMW Ентусиаст
BMW Ентусиаст

Регистриран на: 11 Мар 2009, 19:28
Мнения: 967
Местоположение: София
Мнение Re: Е30 История и още нещо
Малко съвети от мен:

Изпълнение
Първо най-важното, ако имате желание за промяна на E30-ката Ви или искате да я карате агресивно с цел по – голяма доза адреналин, моля, в името на собствената си сигурност и тази на другите, уверете се, че колата е в добро техническо състояние.. Тя не е съвършена, и определено не е най - хубавата, но заради годинките си е нужно да се уверите,че основните компоненти функционират правилно. Спирачки, кормилната уредба, съединител, гуми и т.н. трябва да бъдат в използваемо състояние. Износващите се продукти под капака също (вакуум маркучи, пломби и т.н.) трябва да бъдат проверени. Ако не сте готови да отделите време, за да направите тези неща ,алтернативно решение е да си платите на някой друг да го направи вместо вас. Силно препоръчвам да се замислите добре преди да закупите подобен автомобил. Да ,те са добри коли,разбира се, но не за всички. Най-новото E30 е на 16-годишна възраст, и впредвид годините доста неща могат да се объркат.

За мен лично, един обикновен автомобил е компромис. Той трябва да бъде „забавен”, но също така практичен и надежден , но за практичността не съм много сигурен,че може да бъде особено , ако става дума за Е30. Поддържането зависи в предвид от това какво искате да правите с колата си.Трябва да вземете наистина точно решение какво изисквате от тази кола – музикална , бърза или просто средство за предвижване? Най-често при покупка ще попаднете на така наречения Rat Race или на български „кажи брато , къде нема ръжда” за това бъдете внимателни.Огледайте хубаво слабите места пода , праговете и задължително бомбетата тъй като за най – уязвими. Задължително след покупката ще е нужно да закупите някой основни части , ролки , ремъци , масло , свещи и.т.н , ако естествено вече не са сменени. Всеки път, когато променяте колата в механична насока, трябва да сте наясно за последствията.

Първото нещо, което предлагам при закупуването е проверка и смяна на съединителя.Комплекта струва евтино и е лесен за смяна.Можете да го направите с основни инструменти и един час свободно време.,Развивате няколко втулки, няколко гайки и болтове, и съединителя е готов , гарантирам , че ще усетите разликата. Все пак го използвате всеки ден и износването му е наистина често срещано явление.Това е малък мод , който определено няма да ви даде допълнителна мощност , но ще се усетите конфорта.
Изображение


Окачване:
Повече пари, повече възможности. Ако при закупуването на колата окачване е в добро състояние и смятате да карате колата по – предназначение то тогава няма смисъл от излишни разходи. BMW са добри в изроботката на окачвания. Колите им са добре балансирани и имат големи волани. Естествено може да решите,че искате малко скованост и намаляване на центъра на тежестта , което ще направи с E30-та Ви чудеса. Въпреки това, можете да отидете твърде далеч с окачването. Твърде ниско и много кораво? – преценете обстановката със състоянието на пътната обстановка , тъй като може да си навлечете големи проблеми най-често пукане на картер , което е доста неприятна история. Така че имайте това впредвид.Има причина фирмите H & R и Bilstien Спорт да са толкова популярни. Те управляват добре изглеждат добре, но все още неподходящи за нашите пътни условия.Каквото и да решите да направите с окачването си имайте едно на ум, че различните алтернативи влияят различно на устойчивостта и живота на гумите Ви.
Изображение

Мощност:
Мощност: Това е може би най-обсъжданата тема сред E30 общността. Въпреки това, лошото , е че се говорят доста грешни неща за модела. Около 90% от глупости ,които ще прочетете за това се казва,че двигателите им дават сила, е да ама не. Може да вдигате шум, или да се чувствате по-бързи, но обикновено, това не е ефекта , който се опитват да рекламират. Другите 10% ще ви кажат неща, които наистина работят, но струва много. (Впръскватели , компресори , турбини, и т.н.), а това е предмет на цялостна промяна на конструкцията на мотора. В действителност работата е голям филм свързан с доста средства , време и нерви, но в никакъв сличай не може да се говори ,че няма място сред лидерите. Ако не сте болен като мен, ами просто искате да се насладите на звука на автомобила си, една хубава изпускателната система определено може да се направи колата по-приятна за каране и слушане. ЕCU програмните чипове са един от малкото модове, който действително може да направи нещо с мощноста Ви за малко пари. С качествен чип, E30 може да получи едни прилични конски сили и въртящ момент, да на направи ускорението малко по-бързо.Те са евтини , но определено могат да направят колата Ви достатъчно пъргава , за да усетите адреналина в главата си.
Изображение

Източник : Моя милост + немски блог.


16 Мар 2010, 22:16
Профил
BMW Ентусиаст
BMW Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 16 Мар 2009, 20:32
Мнения: 309
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мнение Re: Е30 История и още нещо
браво за статийте.Изчетах ги на един дъх , и всичко което си казал е вярно.. ;)

_________________
Изображение

Черна М-ка на голо и горещи гуми отдолу, заблуждава че обещава с теб да правим...ДРИФТ!!!


17 Мар 2010, 23:51
Профил
BMW Пристрастен
BMW Пристрастен
Аватар

Регистриран на: 08 Фев 2009, 00:19
Мнения: 4118
Местоположение: София
Пол: Жена
Мнение Re: Е30 История и още нещо
Евала. :notworthy:

_________________
Предвид се пише просто "Предвид" без представки "на" или "в"

http://www.bgbmw.com/viewtopic.php?f=52&t=788&p=9629#p9629


18 Мар 2010, 18:14
Профил
BMW Пристрастен
BMW Пристрастен
Аватар

Регистриран на: 04 Дек 2008, 18:35
Мнения: 4764
Местоположение: София, Бавария
Skype: mastera45
Мнение Re: Е30 История и още нещо
Браво Ачко добра тема :YES:

_________________
....................................................................Нов Внос!
ИзображениеИзображение


18 Мар 2010, 18:25
Профил WWW
BMW Ентусиаст
BMW Ентусиаст

Регистриран на: 11 Мар 2009, 19:28
Мнения: 967
Местоположение: София
Мнение Re: Е30 История и още нещо
Изображение

Мотори :YES:
Не са за Е30 само ;)


24 Мар 2010, 21:04
Профил
BMW Шпионин
BMW Шпионин
Аватар

Регистриран на: 08 Дек 2012, 11:16
Мнения: 2
Местоположение: Балчик
Пол: Мъж
Мнение Re: Е30 История и още нещо
Забавно. Мерси. Допълнителната информация не е изпускане.
От 2005г. карам 318i комби, произведено юли 1990г.


08 Дек 2012, 16:32
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 7 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
Copyright 2018 bgbmw.com
Powered by phpBB