Дата и час: 22 Окт 2019, 11:32



Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
Новото BMW i3 от края на 2018 е с нова по-голяма батерия 
Автор Съобщение
BMW Шпионин
BMW Шпионин

Регистриран на: 28 Сеп 2019, 13:06
Мнения: 1
Пол: Мъж
Мнение Новото BMW i3 от края на 2018 е с нова по-голяма батерия
BMW I3 REVIEW https://www.youtube.com/watch?v=cCjXHrGsUz8&t=5s

Тези почивни дни направихме тест драйв на BMW I3 до язовир Доспат и обратно. С голямо любопитство за първи път се качихме на чисто електрически автомобил за такъв голям преход. Маршрутът ни представляваше: Събота сутрин тръгване от гр. Плевен с напълно заредена батерия. Минахме през София, спирка на язовир Искър, след 14км. втора спирка в Самоков на зарядната станция на магазин LIDL да дозаредим за един час. През Боровец, покрай Велинград и едно голямо планинско изкачване до крайната точка язовир Доспат в Родопите.

Автомобилът е 4 местен. Достатъчно широк е и удобен. Задните седалки са свързани и въпреки, че има островче с поставка за чаши, са по-удобни от други четириместни коли, които са с две отделни седалки отзад. Колата има различни режими за шофиране - comfort, eco pro, eco pro+. Най-икономичен, но без възможност за използване на всички екстри е eco pro+. Всъщност по време на пътуването установихме, че разликата между eco pro и eco pro+ е в използването на климатика. Eco pro+ не позволява да се използва климатикът и пуска само вентилатор, което спестява много батерия.
Автомобилът има автопилот, при който може да се задава ограничение за максимална скорост. Може да локализира превозните средства пред себе си и да бъде зададена дистанция от превозното средство отпред, която BMW I3 да спазва, автоматично намалява, когато колата/превозното средство/ пред него намали. Може да зададем да следва друг автомобил. Какво се случва тогава? Когато колата, която следваме ускори, нашата I3 също ускорява. Когато другият автомобил намали, намаляваме и ние. Педалът на газта излиза от пода, за да може на шофьорът да му бъде по-удобно с подаването на газ, а този на спирачката е стандартен, т.к. спирачката се използва само при спиране или в случай на рязко намаляване на скоростта. В останалите случаи колата ускорява с подаването на газ от педала и намалява при отпускането му. При използването на темпомата пък газ се подава и отнема от джойстика при волана.
Фаровете са адаптивни, така че да не пречат на останалите водачи на пътя. Светлините са бели и изключително добре осветяват пътя, дори и в неосветени райони, подобно на местността около язовир Доспат.
Недостатъкът на електромобилите - не можете да хвърлите туба с бензин в багажника, за да презаредите. Но все едно, все пак малко хора биха го направили. Хубавото е, че макар и бавно, могат да се зареждат във всеки дом в контакт с 220V. Ние останахме със 100км пробег, когато се качихме в Сърница (язовир Доспат). Може би на връщане щяхме да стигнем до Велинград или Самоков, но бяхме с две малки деца и не ни се рискуваше, затова помолихме хотелиера на хотел SIA на брега на язовир Доспат да заредим в контакта и да му платим тока. Хотелиерът се оказа не просто запознат с електромобилите, но разполагаше и със зарядно в гаража.
BMW I3 разполага с два големи дисплея. Единият е разположен над волана пред шофьора и се използва, за да покаже с каква скорост се движим, колко ток остава, разходът на автомобила. Другият е по средата на таблото и епо-голям. Използва се за навигацията на колата, мултимедия, разход на ток, оставащи километри и др. Дисплеите не са тъч, но пък колата разполага с богат пулт. Колоните, които са използвани са harman kardon, имат приличен бас и осигуряват добра музикална атмосфера по време на път.
BMW I3 е прилично проходима и по не толкова култивирани пътища.
Справя се добре и при планински преходи. Изкачването по високите местности не товари автомобилът. Естествено дава по-голям разход на ток, но батерията се оказа достатъчно голяма и не сме срещали притеснения, че можем да останем на пътя без възможност да заредим. При слизане от високите части електромобилите не харчат енергия, а напротив възстановяват енергията, чрез рекоопериране.

Съответно BMW I3 си има и някои недостатъци - тези, които на нас ни направиха впечатление (не твърдим, че са единствените или че има други) са свързани със задните врати и достъпът до задните седалки. За да отворите задните врати, първо трябва да отворите предните врати, което може би не е толкова лошо, ако сте с малки деца, но ако сте с приятели или децата ви вече са гомеми е страшно досадно и неудобно. Другото, което предизвиква дискомфорт е захващането на колана на предните места. Ако предностоящите все пак решат, че няма да слизат и си отворят вратата отвътре, за да слязат задностоящите, се оказва, че трябва да си свалят и колана, защото той е захванат за задната врата. Това се налага поради липсата на греда между предна и задна врата. Задните лампи не могат да светят самостоятелно, обвързани са с предните. Отзад на плафона въобще няма бутони за пускане и спиране. Тази серия на BMW е по-скоро семейна кола, отколкото типичните за марката спортни коли.

Като цяло изживяването е неповторимо, особено, когато е първо.


28 Сеп 2019, 13:12
Профил
BMW Маниак
BMW Маниак
Аватар

Регистриран на: 12 Яну 2009, 19:12
Мнения: 6304
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мнение Re: Новото BMW i3 от края на 2018 е с нова по-голяма батерия
Страхотен репортаж, браво. Единственото, което не ми допада са тези рециклирани материали.

_________________
Меката цица разсейва добрият ебач!

Изображение


30 Сеп 2019, 08:50
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 2 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
Copyright 2018 bgbmw.com
Powered by phpBB