Дата и час: 21 Ное 2018, 04:10



Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Кратка история на първата седмица! 
Автор Съобщение
BMW Пристрастен
BMW Пристрастен
Аватар

Регистриран на: 04 Дек 2008, 18:35
Мнения: 4764
Местоположение: София, Бавария
Skype: mastera45
Мнение Кратка история на първата седмица!
Изображение
Автомобилът с индекс Е23 става първия представител на "седма" серия на баварската фирма BMW. Така наречената "седма" серия представя автомобили от най-горният клас или класа на бизнес лимузините.
Баварската лимузина се изправя като пряк конкурент на тогавашната S-classe на Mercedes-Benz със индекс на купето W116.
Седма серия прави дебюта си с три агрегата, а именно- 728, 730 и 733i, през 1979 г. баварската компания жъне неочакван успех. Високия комфорт, плавното ускорение и добрия контрол върху колата дават предимство в борбата с Mercedes-Benz. Поради вече остаряващия W116 на Mercedes-Benz, BMW печели много нови клиенти и поклонници. Новата седма серия получава много аплодисменти от пресата и публиката и заслужено приема названието "Автомобилът на бъдещето".
Изображение
За пръв път висшите служители могат да избират автомобил не само в лицето на S-classe на Mercedes-Benz. Седмицата предоставя огромен комфорт на задния ред седалки, от него можете да управлявате аудио системата и да настройвате климатика. Седмицата се провъзгласява за синоним на лукс и аристократизъм.
Изображение
Особенно внимание е обърнато на сигурноста в автомобила, както за водача, така и за пътниците. Купето претърпява много тестове за максимална безопасност при челен и страничен удар. Колата е снабдена с нов вид колани за по-добра ефективност, като отзад са поставени три колана. Серийно автомобила получава електрически регулируеми седалки отпред, като срещу заплащане се предлага и опция и за задните седалки.
Изображение
Първия модел получава шест цилиндрови двигатели с обем 2.8, 3.0 и 3.2литра. Топ версията е с индекс 733i е снабден с инжекцион за разлика от другите два модела от серията които са снабдени с карбуратор. Като бизнес клас може да се поръча с автоматична скоростна кутия с три предавки.
Изображение
Тунинг фирмата "Alpina" веднага предлага да осъвършенства топ версията на седмака. В програмата са включени тунинг на двигатела, а именно: повишена компресия чрез други бутала, както и други промени. Мощноста от 197к.с. достига 240к.с. Цялата програма включва също:
задни вентилирани дискови спирачки и спортна пет степенна скоростна кутия. Външния вид е променен от добавената нова предна броня и спойлер на задния капак, отвътре колата получава кожен волан. Колата набира за 7,8 секунди от 0 до 100км/ч., както и максималната скорост е увеличена от 205км/ч. на 228км/ч.
Изображение
През септември 1979г., карбуратора е сменен с модерна инжекционна система на Bosch L-Jetronic и в името и на по малките братя на 733i се появява буквата "i".
Моделите 730i и 733i са оборудвани с двигател разполагащ с най-новата изцяло електронна система за впръскване на горивото Bosch Motronic 1,0. С което през 1980г. се появява и нов модел 735i.
Изображение
До юли 1979г. водещ автомобил е 733i, впоследствие BMW представя модела 745i който става култов. В началото се планира в модела да имплантират многолитров 12 цилиндров двигател, но поради появилата се петролна криза двигателя не става факт.
В последствие е решено да се създаде традиционен шест цилиндров двигател с обем 3,2литра, но обурудван с турбо. Двигателя развива 252к.с. и 380 Nm при 2600об./мин. Този двигател се смята за напълно достатъчен за едно конфортно пътуване. Използването на турбо значително намалява шума в купето. Максимална скорост става 227км/ч. като купето ускорява от 0 до 100 за 7,9секунди. Модела се предлага само с автоматична скоростна кутия.
Един месец по-късно се появява нов модел 735i с обем на двигателя 3.5литра и 217коня.
През 1892г. салона е леко променен- дизаина на таблото и предния панел.
Изображение
През месец май 1983 серията претърпява значителна модернизация в екстериора и технически. Чрез промяна в бронята и огледалата за обратно виждане е намалено челното съпротивление от 0,44 на 0,38, подобрява се и спирачния път като се използват нови по-здрави пружини и амортисьори, управлението става по-лесно.
Променена е и скоростната кутия която вече е автоматична с четири предавки. Всички модели за пръв път в Европа са сериино обурудвани с ABS, разработван заедно с Bosch. Така също всички модели са оборудвани с датчици за състоянието на маслата.
Най-значителни промени остават промените под капака. Модела 735i получава нов двигател с обем 3,4литра.
През 1983г. модела получава кожен салон, нова аудио система с електрическа антена.
Малко преди края на производството е направена нова супер луксозна версия, която включва: кожен салон Napa, ел.седалки с запаметяване, аудио система с осем високоговорителя, от модела са направени само 329 модела.
В същата година е представен първия брониран автомобил на BMW които е предназначен за VIP клиенти.


През 1986г. Е23 е заменена с новата седма серия с индекс Е32.


Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


05 Дек 2008, 15:47
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 1 мнение ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
Copyright 2018 bgbmw.com
Powered by phpBB