Дата и час: 24 Апр 2019, 00:47



Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Ксенон (Xenon) 
Автор Съобщение
BMW Маниак
BMW Маниак
Аватар

Регистриран на: 12 Яну 2009, 19:12
Мнения: 6285
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мнение Ксенон (Xenon)
Защо ксенон?

Светлината на ксенона обезпечава по-добра видимост на водача, следователно повишава безопасността. Светлинният спектър на ксенона е близък до слънчевия и при продължително кормуване през ноща не уморява очите на водача.
Ресурса на ксеноновите фарове е 8-10 пъти по-висок от този на обикновенните(400часа за халогенните срещу 3000-5000 часа за ксеноновите). Светлинният поток на ксеноновите фарове е 2,8 пъти по-мощен от този на халогенните и с 1,5 пъти по-нисък разход на енергия(55 вата за халогенните крушки срещу 35 вата за ксенонвите).
Ксеноновите крушки имат по-дълъг живот ( 3000-5000 часа), заради устойчивоста им на вибрации. Ксеноновата газоразрядна крушка е специално разработена, като източник на светлина за автомобилни фарове. При нея светлинният поток с висока интензивност се получава в резултат на светенето на газа инициирано от дъгов разряд между два електрода. Електродите на крушката се намират в стъклено тяло изпълнено с ксенон под налягане.
Ксеноновите светлини могат да спасят живот – това е тяхното основно предимство. Според изследване на немската организация TÜV Rheinland , която се занимава с техническите характеристики и безопасността на автомобилите, ако всички автомобили в Германия бяха с ксенонови светлини, нощните катастрофи биха намалели с 50% по първокласните пътища и с 30% по магистралите на страната.
Като резултат, смъртните случаи от катастрофи биха намалели с 18%. Преведено към нашите, български условия, ако всички коли в България бяха с ксенонови светлини, при смъртност около 1000 човека на година, ксеноните биха спасили живота на повече от 180 човека!!!

Ксеноновите светлини „бият” халогенните във всички възможни сфери. Те са многократно по-ярки, което увеличава значително зоната на видимост. Така шофьорите биха видели потенциалната опасност много по-рано и биха имали много повече време за реакция. Особено силно се проявява това предимство в тъмната част на деня, на мокра настилка и в мъгла, изобщо в най-критичните ситуации за шофиране.

Температура на цвета

Мярка за спектралния състав на светлината е нейната цветна температура. "Цветната" температура е условна температура (в градуси по Келвин – 1°К=-273°С), до която би трябвало да се нагрее едно абсолютно черно тяло, така че да излъчва светлина със съответната дължина на вълната, предизвикваща усещане за съответния цвят. Цветът на телата се дължи на избирателното отразяване/поглъщане на светлината от багрилните вещества (пигменти), които съдържат.
По-просто обяснено температурата на цвета се измерва в градуси по Келвин (K) и отразява тона (оттенъка) на светлинния източник. Погрешно е мнението, че температурата на цвета измерва яркостта. Температурата на слънчевата светлина е между 5400К и 5600К. Ксеноновите крушки варират от 4300К до 12000К.

Прикачени файлове:
xenon-information-pic4.jpg
xenon-information-pic4.jpg [ 68.15 KiB | Прегледано 15245 пъти ]

Прикачени файлове:
[Разширението png беше деактивирано]


Какво е H.I.D.?

HID, High Intensity Discharge, е технология за осветление с газоразрядни лампи. Електрически заряд запалва ксенонов газ в херметически затворен балон (крушка). Процесът е сходен с природния феномен на светкавиците. Ксеноновата крушка няма нажежаема жичка. Тя създава светлина при разряд между два електрода в кварцова капсула, пълна с ксенонов газ.

Прикачени файлове:
[Разширението png беше деактивирано]


Халоген или Ксенон?

Ксеноновото осветление подобрява десет пъти надеждността на крушката, тъй като вибрациите могат да увредят халогенната крушка, но не и ксеноновата. Светлината, произвеждана от ксеноновата крушка е много по-близо до естествената дневна светлина. Температурата на ксеноновата крушка е повече от 5 000К, докато при халогенната крушка тази температура е 2 300К. Светлината от ксеноновата крушка при 35W е 300% по-ярка от 55W халогенна крушка. Ксеноновата крушка консумира по-малко енергия и отделя много по-малко топлина по време на работа.

Прикачени файлове:
[Разширението png беше деактивирано]


Често задавани въпроси

Защо да сменя лампите с ксенонови ?
- От пет до десет пъти по-дълъг живот от халогенните крушки. При температура от 5000К Вие получавате натурална, бяла светлина, която е мека за очите. Тази светлина е три пъти по-ярка от халогенната, което Ви дава по-добра видимост, по-дълго време за реакция, а оттам се повишава и Вашата сигурност. Богат избор от цветове и температури според вкуса Ви. Придава по-елегантен вид на Вашата кола.

Какъв е животът на ксеноновите лампи ?
- Ксеноновите лампи имат много дълъг живот, средно от 3000 до 5000 часа. Ако карате на фарове по един час на ден, това прави повече от осем години.

Палят ли в студено време ?
- Някои от по-евтините баласти (стартери) не могат да запалят ксеноновия газ при ниски температури. Това може да Ви изиграе лоша шега в критичен момент и да Ви остави без осветление. С баластите на LUXIMA няма да имате подобни проблеми.

Лампите имат ли UV защита ?
- Да. Всички лампи с марката LUXIMA имат UV защита. Това е необходимо, за да не потъмняват пластмасовите части на Вашите фарове.

Заслепяват ли ксеноновите лампи ?
- Ксеноновата светлина е по-малко дразнеща от халогенната. Всички продукти на LUXIMA преминават DIN – тест за дразнимост на очите.

Коя светлина се вижда най-добре ?
- Най-близка до натуралната, слънчева светлина е светлината с температура на цвета от 5000 К (Келвина), но дори при 12000 К яркостта е над 3000 Лумена, докато при халогените максималната яркост е 1500 Лумена.

Мога ли да монтирам ксенони на всяка кола ?
- Да. На всяка кола, която използва някой от световните стандарти за светлини.

Ще виждам ли по-добре с ксенонови светлини ?
- Да. Ще виждате по-ясно, по-надалече и по-добре в дъждовно време. Светлинния по- ток на ксеноновите крушки е поне два пъти по-голям от халогенните. По статистика, 60% от катастрофите стават в тъмната част на денонощието.

По-горещи ли са ксеноновите лампи от халогенните ?
- Ксеноновата лампа е по-студена от халогенната. Мощността на ксеноновата лампа е 35 Вата, което е с 43% по-малко от халогенната. Въпреки това, никога не докосвайте тялото на работеща лампа поради риск от изгаряне.

Мога ли да сложа ксенони на фаровете за мъгла ?
- Да, можете. Това би подобрило допълнително видимостта при тежки атмосферни условия и би намалило рисковете от катастрофа.

Казват, че ксеноните увреждали стартера и акумулатора ?
- Ксеноновите лампи консумират 10 Ампера за около секунда, след което консумацията е около 3 Ампера. Във всяка кола има редица други „по-лакоми” консуматори, консумиращи между 15 и 30 Ампера (вижте таблото с бушоните).

Може ли да се промени цветът на светене на фабрично вградената ксенонова система?
- Да. За целта е необходимо само да сменим крушките ви с други, които да са с избраната от вас цветова температура.

Какво е би-ксенон?
- Би-ксенон е вариант на ксеноновата система, в който освен късите, също и дългите светлини са ксенонови. В автомобилите, произведени до около 2000-та гона, фабрично ксенонови системи се вграждаха само в късите светлини. В последствие на по-високия клас автомобили започнаха да се монтират и биксенонови светлини. Във фабрично вгражданите системи, би-ксеноновият фар е само с една крушка за късите и дългите светлини, като смяната между тях става чрез електромагнит, който измества крушката или преграда в рефлектора на фара. Ако фара е с две отделни крушки, за монтаж на би-ксенон са необходими две отделни ксенонови системи.

_________________
Меката цица разсейва добрият ебач!

Изображение


06 Мар 2011, 18:34
Профил WWW
BMW Ентусиаст
BMW Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 07 Сеп 2010, 13:15
Мнения: 499
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Мнение Re: Ксенон (Xenon)
:smilepray: :smilepray: :smilepray:


06 Мар 2011, 19:46
Профил WWW
BMW Ентусиаст
BMW Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 19 Ное 2010, 18:37
Мнения: 100
Местоположение: Севлиево и околията
Пол: Мъж
Мнение Re: Ксенон (Xenon)
:YES:

_________________
от ЦЪРВУЛ обувка не става


06 Мар 2011, 22:21
Профил
BMW Ентусиаст
BMW Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 18 Май 2012, 10:17
Мнения: 25
Местоположение: Варна
Skype: jivkobe
Пол: Мъж
Мнение Re: Ксенон (Xenon)
Искам да попитам ксенона ми който е фабричен свети доста слабо.Звъннах в бмв пак за оригинален и О БОГОВЕ 350лв за 1крушка тоест за двете 700лв само за крушки без нищо друго.От както точно може да е тъй като не сам наясно в фара какво може да се пре*бе че да свети слабо мислех си че крушките издават багажа щото са 12годишни нормално имат някви часове на ползване.Обаче 700лв за крушки няма да дам и ме интересува дали мога да сложа на оригинален няква друга ксенонова крушка дали ще е проблем и също дали само от крушката е или може друго да е заминало ....

_________________
Смелите умират ВЕДНЪЖ,страхливите всеки ден по малко !!!


18 Май 2012, 11:36
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 4 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
cron
Copyright 2018 bgbmw.com
Powered by phpBB