Дата и час: 18 Юни 2019, 05:21



Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Новини, технологии 
Автор Съобщение
BMW Пристрастен
BMW Пристрастен
Аватар

Регистриран на: 08 Фев 2009, 00:19
Мнения: 4118
Местоположение: София
Пол: Жена
Мнение Новини, технологии
В тази тема ще се пyбликyват любопитни и интересни новини, свързани с новите технологии, които навлизат при автомобилите. Надявам се да ви е полезна. :)

_________________
Предвид се пише просто "Предвид" без представки "на" или "в"

http://www.bgbmw.com/viewtopic.php?f=52&t=788&p=9629#p9629


05 Яну 2011, 17:37
Профил
BMW Пристрастен
BMW Пристрастен
Аватар

Регистриран на: 08 Фев 2009, 00:19
Мнения: 4118
Местоположение: София
Пол: Жена
Мнение Re: Новини, технологии
Какво ни чака в навигацията?

Навигационните системи в автомобила, пък и не само в него ще "поумнеят" доста през следващите пет години - това прогнозират специалистите на гиганта IBM. Вече никой не се учудва на навигатор, показващ карта на града с отбелязани на нея задръствания в реално време.

В бъдеще софтуерът ще подготвя за водача маршрут с отчитане но много повече променливи параметри. Идеята се базира на постоянно автоматизирано събиране на множество данни не само за движението, но и за ПТП-та, затворени за движение участъци, местни мероприятия, способни да попречат на нормалното движение на транспорта, прогнозата за времето и много други.

Цялата информация, заедно със статистиката за натовареността на улиците в предишните дни, седмици и месеци, ще позволи на "интелектуалните" програми да преценяват времето за пътуване по няколко алтернативни маршрута и ще показва оптималния начин за достигане на адреса. Системите ще работят не само за водачите, но и за всички, които търсят адрес в града, използвайки различни видове градски транспорт.

Подобна пробна "интелектуална" система за анализ на пътната обстановка (congestion management system) е тествана от IBM няколко години в Стокхолм ( на схемата с цифри са отбелязани различни камери и лазерни сензори, получаващи информация за и от машините).

През 2010-а темата бе продължена по-нататък - компанията започна да развива система, получаваща за анализ данни от GPS-приемници в 1000 таксита и ванове за доставка на стоки, сензори за движението и от датчици за замърсяване на въздуха. Целта е не само да се показва моментното състояние на нещата, но и автоматично да се прогнозира развитието на ситуацията.

Изображение



Британци с алтернатива на кутията с DSG

Британската компания Xtrac разработи нова предавателна кутия – алтернатива на роботизираните кутии със сдвоен съединител. Според представителите на Xtrac, новата им кутия има същата функционалност като другите, но агpегатът е доста по-лек, по-евтин и с по-проста конструкция.

Главната особеност на кутията на Xtrac е храповикът, поставен между първичния вал и зъбните колела на всяка предавка. И тук две последователни предавки се избират едновременно, но работи само една от тях. Кутията е напълно готова за влагане в мотоциклети, автомобили и дори в автобуси.

Първата серийна предавателна кутия с два съединителя се появи преди седем години в моделите на групата Volkswagen. Трансмисията имаше шест предавки и работеше само в конфигурация на напречно разположен мотор при предно предаване или при пълноприводни автомобили със съединител Haldex. Версията със седем предавки на немците се появи преди две години.

Компанията Xtrac прави специализирани предавателни кутии за пистови спортни коли, взимащи участие в шампионатите Формула 1, WRC, IndyCar, Touring Car, GRAND-AM и Льо-Ман.


И акумулаторите минават на силикон!


Явно не само по-отворените каки оценяват преимуществата на силикона, но и производителите на акумулатори, след като на пазара в Европа вече се предлагат силиконови батерии за автомобили. Те превъзхождат по доста параметри нормалните оловни акумулатори, в тях вместо електролит се използва специален силикон.

В сравнение с нормалните акумулатори силиконовите имат 1,75 пъти по-висок капацитет, а презареждането става за два пъти по-късо време – за 2 – 4 часа, а при ускорен режим и за 30 минути, като имат и с една трета по-дълъг живот – от 5 до 10 години. Те се разреждат и по-бавно – спадът на тока в тях е 10% за две години, докато при оловните акумулатори е 15% за месец.

В същото време новите акумулатори, предлагани от хонгконгската компания Silicon Investment Holding са много по-екологични, особено при унищожаването им, защото нямат киселина в тях.

Изображение

Източник Автопрес

_________________
Предвид се пише просто "Предвид" без представки "на" или "в"

http://www.bgbmw.com/viewtopic.php?f=52&t=788&p=9629#p9629


05 Яну 2011, 17:41
Профил
BMW Пристрастен
BMW Пристрастен
Аватар

Регистриран на: 08 Фев 2009, 00:19
Мнения: 4118
Местоположение: София
Пол: Жена
Мнение Re: Новини, технологии
Индийци правят водата на гориво

Tata инвестира $15 млн за разработването на водородни двигатели.
Автомобил, който се движи на вода звучи адски добре, въпреки, че повечето разработки в тази област стигнаха до задънена улица. За съжаление истината е (за момента), че трябва повече енергия за разграждане на водата до водород, отколкото после се добива от него. С други думи - влагаш повече енергия, отколкото получаваш.

Въпреки това индийците не се отказват от разработването на автомобил задвижван от вода. Последното им начинание субсидира Масачузетския технологичен институт с $15 милиона, вложени лично от президентът на Tata - Ратан Тата (на снимката).

Не се съобщават подробности за развитието еко проекта, но индийците от доста време търсят алтернативен, евтин начин за задвижване на своите автомобили.

Още преди години Tata и Fiat стартираха разработката на автомобил, задвижван от въздух. Тогава проектът бе поверен на френско-италианската фирма MDI, която трябваше да създаде автомобил задвижван от въздух под налягане. За съжаление обаче, резултатите от това начинание се оказаха...въздух под налягане.

Силно се надяваме този еко проект да има различна съдба и скоро да видим автомобил задвижван от вода.

automedia

_________________
Предвид се пише просто "Предвид" без представки "на" или "в"

http://www.bgbmw.com/viewtopic.php?f=52&t=788&p=9629#p9629


05 Яну 2011, 17:47
Профил
BMW Маниак
BMW Маниак
Аватар

Регистриран на: 12 Яну 2009, 19:12
Мнения: 6291
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мнение Re: Новини, технологии
Автоматична скоростна кутия с 9 степени от ZF

Немската фирма ZF разработи нова автоматична скоростна кутия с девет степени.
На пресконференция по време на автомобилния салон в Детройт, шефът на ZF, Ханс-Георг Хартер, даде пояснения за новия продукт на фирмата.

Трансмисията с девет степени е предназначена за автомобили с напречно разположен двигател.

Според Хартер, новата трансмисия на ZF „ще подсигури по-добра динамика и по-висока ефективност на автомобилите на които ще я монтират, а също ще позволи да бъдат намалени вредните емисии от СО2”.

От ZF твърдят, че превключването на скоростите става абсолютно незабележимо, дори когато се налага трансмисията бързо да превключва по няколко степени.

Според изпълнителният вицепрезидент на ZF, Майк Пол, един от най-големите клиенти на който ще се доставя новата трансмисия, е концерна Chrysler.

Производството на новата автоматична скоростна кутия с девет степени ще става в американския завод на фирмата в град Гринуил, щата Южна Каролина. Строителството на този завод ще бъде открито през следващия месец, а плановете са серийното производство на новата скоростна кутия да започне там още преди края на 2012 година.
Прикачени файлове:
ZF.jpg
ZF.jpg [ 16.86 KiB | Прегледано 21364 пъти ]

_________________
Меката цица разсейва добрият ебач!

Изображение


12 Яну 2011, 16:03
Профил WWW
BMW Маниак
BMW Маниак
Аватар

Регистриран на: 12 Яну 2009, 19:12
Мнения: 6291
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мнение Re: Новини, технологии
Bosch разработи сензорна система за стабилизация

Прикачени файлове:
bosch.jpg
bosch.jpg [ 34.21 KiB | Прегледано 21326 пъти ]


Производителят и изобретател на автомобилни и мотоциклетни системи ABS и ESP Bosch съобщи че ще прави специални нови датчици, които ще се използват в нова система за сензорна стабилизация на автомобилите. Целта на новата разработка е буквално мълниеносно настройване на твърдостта на амортисьорите за осигуряване на минимално възможно вертикални ускорявания на колелата и купето, в резултат на което се повишават едновременно безопасността и комфортът на движение.

Сензорните датчици са предназначени за работа в комплекса активно окачване, който вече има много широко прилагане в световната автопромишленост.Те са изпълнени като микросхеми и са два вида - колесни и за купето. Първите работят в диапазон на ускорения до 16 G (157 м/с2), а тези за купето хващат ускоренията до 1,6 G (15,7 м/с2). Задачата на контролера е да намери оптималната твърдост на амортисьорите за максимално намаляване на сигналите идващи от датчиците.

Естествено, при движение при различните участъци от пътя амплитудата на ускоряванията е различна, но автоматиката при всяко задействане ще търси оптимална твърдост на амортисьорите, за да намали съвкупната амплитуда на купето и колелата до възможния минимум. Така във всяка конкретна пътна ситуация и условия колелата ще имат най-доброто възможно сцепление с покритието, а пътниците - оптималният комфорт.

_________________
Меката цица разсейва добрият ебач!

Изображение


23 Фев 2011, 13:06
Профил WWW
BMW Маниак
BMW Маниак
Аватар

Регистриран на: 12 Яну 2009, 19:12
Мнения: 6291
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мнение Re: Новини, технологии
Умен автопилот от BMW!
Кара сам и може да изпреварва.
BMW разкри нови подробности за системата ConnectedDrive Connect (CDC), която управлява напълно самостоятелно автомобила, без да е необходима намесата на шофьор.

Прикачени файлове:
211.jpg
211.jpg [ 42.32 KiB | Прегледано 21096 пъти ]


Системата е сложна, но в основата й стоят няколко технологии (GPS, радар, утра звук, видео камери и др.), благодарение на които тя следи положението на автомобила на пътя и намиращите се около него препятствия и автомобили.

CDC контролира тръгването, спирането и поддържането на определена скорост, но също така може да предприеме изпреварване. Ако сетивата на CDC забележат по-бавен участник в движението, системата предприема изпреварване, след което връща возилото обратно в дясната лента за движение.

Прикачени файлове:
212.jpg
212.jpg [ 38.66 KiB | Прегледано 21096 пъти ]


ConnectedDrive Connect (CDC) все още е в процес на разработка и усъвършенстване, които ще отнемат поне още няколко години. До момента инженерите на BMW са тествали технологията в продължение на над 5 000 километра.

Прикачени файлове:
213.jpg
213.jpg [ 46.78 KiB | Прегледано 21096 пъти ]


Прикачени файлове:
214.jpg
214.jpg [ 17.3 KiB | Прегледано 21096 пъти ]


Прикачени файлове:
215.jpg
215.jpg [ 27.64 KiB | Прегледано 21096 пъти ]


Прикачени файлове:
216.jpg
216.jpg [ 14.82 KiB | Прегледано 21096 пъти ]


Прикачени файлове:
217.jpg
217.jpg [ 20.7 KiB | Прегледано 21096 пъти ]






Източник:automedia.bg

_________________
Меката цица разсейва добрият ебач!

Изображение


01 Сеп 2011, 09:02
Профил WWW
BMW Ентусиаст
BMW Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 19 Май 2009, 19:39
Мнения: 53
Мнение 
Остатъчната топлина крие голям потенциал за бъдещето
Прикачени файлове:
00006715.jpg
00006715.jpg [ 19.66 KiB | Прегледано 21084 пъти ]

Дори и най-ефективните двигатели с вътрешно горене могат да превърнат в кинетична енергия за задвижване едва една трета от енергията, която се съдържа в горивото. През последните години BMW EfficientDynamics постигна големи успехи по отношение на ефективността, например чрез технологии за впръскване на горивото, променливо управление на клапаните или свръхпълнене с турбокомпресори, задвижвани от отработените газове, регенерация на спирачната енергия или функция Auto-Start-Stop. Все още обаче около 60% от генерираната енергия се губи като остатъчна топлина в отработените газове или в охладителната течност.

Намирането на ефективни начин за оползотворяването на тази остатъчна енергия е една от основните цели на BMW EfficientDynamics за бъдещето. Поради това BMW Group работи по множество проекти, които преследват различни цели за проучване, предсерийни и серийни разработки за оползотворяване на остатъчната топлина. Сред тези проекти са например темите Turbosteamer, термоелектрически генератор, капсулиране на двигателя, както и топлообменник с отработени газове за маслено отопление.

Проектите „Turbosteamer" и „Термоелектрически генератор (TEG)", по различен път с и с различни крайни срокове, търсят начини за генериране на енергия от остатъчната топлина, което да доведе до повишаване на ефективността. В това се крие значителен потенциал за икономия. Това е още един крайъгълен камък на философията BMW EfficientDynamics за постигането на по-ниски емисии и разход на гориво при същевременно по- висока динамика и мощност.

При проекта „Turbosteamer" специалистите BMW Group Forschung und Technik работят по система за оползотворяване на остатъчната топлина, която работи на парния цикъл. Те изхождат от факта, че превръщането й в електроенергия отдавна и много успешно се прилага при топлоелектрическите централи: модерните газови и парни електроцентрали комбинират принципите на газовата турбина, както и на парния цикъл и благодарение на тази комбинация постигат значително по-висок коефициент на полезно действие. Газо-турбинният процес като първа степен на преобразуване на енергията служи като източник на топлина за последващата втора фаза - парния цикъл.
С BMW Turbosteamer този принцип на двустепенното преобразуване на енергията се пренася от стационарното приложение при автомобилите. Ефективността на му бе доказана с първото поколение Turbosteamer, представено през декември 2005 година, при което инженерите използваха т. нар. максималистичен подход: система с два циркулационни кръга.

Първичният носител на енергия бе високотемпературен циркулационен кръг, който чрез топлообменник извлича остатъчната топлина от отработените газове на двигателя с вътрешно горене. Този първи елемент е свързан с втори циркулационен кръг, който оползотворява топлината от охладителната система на двигателя с вътрешно горене и я комбинира с остатъчната топлина на високотемпературния циркулационен кръг, за постигане на по-ниска остатъчна топлина. При тестовете в лабораторни условия с актуалния тогава четирицилиндров бензинов двигател на BMW, системата с два циркулационни кръга постигна до 15% по-висока мощност.

За да може концепцията да бъде доразвита с оглед пригодността й за серийно производство, усилията са насочени основно към намаляването на размера на компонентите и опростяване на системата с цел подобряване на нейната динамиката, както и на оптимизиране на съотношението цена/възможности. За тази цел инженерите търсят възможност за оползотворяването на остатъчната топлина в един-единствен високотемпературен циркулационен кръг.

„Чрез топлообменника извличаме топлина от отработените газове, чрез която изпаряваме втечнен чрез сгъстяване работен агент. Парата задвижва машина, работеща на принципа на разширение на енергоносителя, която генерира електричество от регенерираната термична енергия.", обяснява Юрген Ринглер, ръководител на групата за термични преобразуватели на енергия към BMW Group Forschung und Technik. За най-новото поколение на Turbosteamer инженерите са разработили иновативна „парна машина", базирана на принципа на турбина с постоянно налягане, която има значителни преимущества по отношение на разходите, теглото и размерите в сравнение с досегашните концепции.

„По този начин направихме голяма крачка напред към формулираната преди години цел - до около 10 години да разработим система, готова за серийно производство. Системата ще тежи между 10 и 15 кг. и ще бъде в състояние напълно да покрие нуждите от електроенергия на бордната мрежа на автомобила при движение по междуградски пътища и автомагистрали.", продължава Ринглер. Според инженерите системата има потенциала да осигури понижаване на разхода на гориво с до 10 %. Разработените на изпитателния стенд компоненти са конфигурирани в модул, който позволява монтаж в автомобил и с такава демо-версия е оборудвано BMW Серия 5 Седан.

Проектът Термоелектрически генератор също е преминал през няколко етапа на разработка, които го доближават до въвеждането в серийно производство. Двете разработени до настоящия момент системи се различават по мястото си на монтаж - едната е предназначена за монтиране в изпускателна система, а другата в тази за рециркулация на отработените газове. Разработката, предназначена за изпускателната система, довежда до значителни подобрения по отношение на компонентите, особено що се отнася до теглото и размерите.
Термоелектрическият генератор директно превръща топлината в електрическа енергия. Инженерите на BMW Group всъщност усъвършенстват технология, която от около 40 години се използва от

Националното управление по въздухоплаване и изследване на космическото пространство на САЩ (NASA) за производство на електроенергия при космическите сонди. При това термоелектрическо генериране на електрически ток се използва ефектът на създаване на електродвижещо напрежение при температурни разлики в термоелектрически полупроводникови елементи т.нар. Seebeck ефект. Тъй като коефициентът на полезно действие на тези термоелектрически генератори (TEG) само допреди няколко години бе само няколко процента, те не бяха подходящи за употреба при автомобилите. През последните години обаче бяха постигнати големи успехи при разработката на нови материали и елементи, благодарение на което мощността на подобни модули бе повишена значително.

В началото инженерите интегрирали термоелектрически генератор за получаване на електричество в изпускателната система. При първата система, представена през 2008 година, максималната мощност на системата от 200 вата все още била твърде ниска. Въвеждането на нови материали и иновации за оптимизирането на системата по отношение на теглото и мястото за монтаж водят до изключително бърз напредък, така че новото поколение TEG в изпускателната система вече може да осигурява 600 вата и се е приближило до високата цел - генериране на до 1000 вата. Актуалният прототип - монтиран в BMW X6 - е създаден в рамките на изследователски проект, подпомогнат от Department of Energy на САЩ.

Междувременно през 2009 година BMW Group представя и алтернативна разработка на този проект. За разлика от техническото решение, при което системата е монтирана под дъното на автомобила, при него TEG е интегриран в радиатора на системата за рециркулация на отработените газове. При тази разработка TEG осигурява генериране на до 250 вата и позволява намаляване на емисиите на СО2 и на разхода на гориво с до 2%.

Освен това тази система за регенерация на енергията има и допълнителни ефекти: например осигуряването на допълнителна топлина за двигателя или отоплението при студен старт. Термоелектрическият генератор е идеално допълнение към регенерацията на спирачната енергия на BMW EfficientDynamics. Защото ако тя осигурява регенерация на енергията само при движение по инерция или спиране, то TEG разгръща преимуществата си в моментите на най-голяма радост от шофирането - при подаването на газ. В бъдеще термоелектрическите генератори ще позволят постигането на икономия до 5% в реални условия.

И докато някои технологии на BMW EfficientDynamics като регенерацията на спирачната енергия или функцията Auto-Start-Stop осигуряват понижаване на разхода на гориво само при спиране или при дълги престои, то чрез интелигентното управление на топлината се постига икономия на гориво и по време на движение. Така например в бъдеще чрез изолиране на моторния отсек е възможно запазването на температурата на задвижването, така че фазата на студения старт да е колкото се може по-кратка. Затоплянето на маслото в трансмисията чрез топлообменник допринася за намаляването на триенето - което води до по-нисък разход на гориво. Необходимата за бордната електрическа мрежа електроенергия се осигурява от TEG или Turbosteamer, а преимуществата се усещат тогава, когато изпитвате най- голяма радост - при шофиране.

Топлинният мениджмънт осигурява различни технически решения в зависимост от ситуацията и типа на пътуването. Различни технологии ще повишават ефективността при пътуване на кратки и на дълги разстояния. Така например изолирането на моторния отсек, подгряването на маслото в трансмисията чрез топлообменник при бензиновите двигатели или подгряващата функция чрез топлообменник с отработени газове при дизеловите двигатели се използват основно при шофиране на кратки разстояния. При по-дълги пътувания за икономията на гориво допринасят термоелектрическите генератори или Turbosteamer. Използвайки ефектите на синергия, в бъдеще топлинният мениджмънт ще има значителен принос за повишаването на ефективността и намаляването на вредни емисии.


01 Сеп 2011, 14:41
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 7 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
Copyright 2018 bgbmw.com
Powered by phpBB